האלטרנטור ברכב משמש לטעינה של המצבר, אותה סוללה שמאפשרת לכם להדליק את הרדיו, הפנסים, המזגן וכל שאר 

המערכות החשמליות ברכב. 

תפקיד האלטרנטור הוא להטעין את המצבר בזמן הנסיעה. כל זמן שהרכב דלוק, המצבר נטען ומתמלא על ידי האלטרנטור.

האלטרנטור מופעל באמצעות המנוע על ידי רצועה שמחברת ביניהם. כשהמנוע מופעל, הרצועה מסתובבת ומסובבת את

האלטרנטור. האלטרנטור מקבל את הכוח הסיבובי, והופך את האנרגיה המכאנית לחשמלית. בכך הוא מייצר מתח המספק

חשמל במהלך הנסיעה ומטעין את המצבר.

 

לאלטרנטור יש מספר תקלות נפוצות שידרשו להחליף אותו:

 

  1. תקלה בווסת האלטרנטור

לאלטרנטור יש ווסת שהתפקיד שלו הוא לווסת את כמות הזרם החשמלי שמגיע ממנו למצבר. לאורך הנסיעה הוא מטעין את

המצבר, ואם מופעלות מערכות חשמליות נוספות הווסת יודע לתת פקודה לאלטרנטור שיספק עוד חשמל, ובמידה ואין פעילות

של מערכות נוספות הוא יודע להפחית את ההספק כדי לחסוך דלק.

תקלה בווסת של האלטרנטור יכולה להוביל או לאי טעינה בכלל או לטעינת יתר. טעינת יתר היא מצב בעייתי, כי המשמעות

שלה היא הזרמה של מתח חשמלי גבוה מדי למצבר, דבר שיכול לגרום נזק למצבר ולמערכות חשמליות נוספות ברכב.

 

  1. רצועת אלטרנטור קרועה

רצועת האלטרנטור, זו שמחברת בין המנוע לאלטרנטור, נוטה במשך הזמן להתבלות, להתייבש ולהישחק, ולכן צריך לבדוק

אותה בכל טיפול לרכב ולהחליף אותה בזמן. במידה ולא עושים את זה, הרצועה תיקרע, והאלטרנטור לא יעבוד.

 

  1. תקלות ברכיבים חשמליים באלטרנטור

האלטרנטור מורכב מרכיבים חשמליים רבים שנוטים להתקלקל, וכתוצאה מכך פוגעים בפעילות האלטרנטור, ויגרמו לו לא יעבוד.

 

  1. הגורם האנושי

הנעה של רכב תקוע עם כבלים, תגרום לנזק לאלטרנטור אם הכבלים יחוברו הפוך.

 

איך תדעו שיש תקלה באלטרנטור?

כשהאלטרנטור תקול הוא לא יטעין את המצבר, ובמצב כזה תידלק נורת המצבר בלוח השעונים – במקרה זה יש להגיע למוסך