תהליכים לביצוע לפני הרכבת משאבת מים חדשה
- יש לנקז את נוזל הקירור הישן מהרדיאטור ובלוק המנוע
- יש לנקות את מערכת הקירור בחומר ניקוי מתאים.
- יש לנתק את הצנרת מהמשאבה הישנה ולבדוק היטב את כשירותה
- יש להוריד ולבדוק את כשירות הרצועה המלופפת סביב פולי המשאבה
- יש לנתק ולבדוק את כשירות המאוורר, חיבור המאוורר ופולי המשאבה – יש להחליף במידת הצורך
- יש להסיר את משאבת המים הישנה ולשים לב אם קיימים מחברים/ברגים מיוחדים – אם כן, יש לשמור אותם.
- יש לנקות את שאריות האטם הישן משטח הפנים של נקודת חיבור המשאבה לבלוק המנוע – יש לוודא ששטח הפנים ישר ולא ניזוק.
- יש לנקות את שאריות האטם במקום הרכבת המשאבה לבלוק המנוע
- אין להוסיף נוזל קירור חדש, לפני שמרוקנים לחלוטין את נוזל הקירור הישן, אחרת עלולים להיווצר משקעים שיפגעו בתקינות המשאבה.
הרכבת משאבת מים חדשה
- יש לוודא ניקיון של אזור ההרכבה, ביחוד של מגרעת ה-O Ring
יש להשתמש אך ורק באטמים חדשים ותקינים
- יש למקם בזהירות את המשאבה החדשה ולחזק את הברגים באופן שווה. אין להכות על המשאבה כדי למקם אותה.
- סובב ידנית את המשאבה כדי לוודא שציר המשאבה מסתובב באופן חופשי.
- יש למקם את הפולי, חיבור המאוורר, רצועת המאוורר והצנרת הרלבנטית. הרצועה צריכה להימתח לפי המלצת יצרן הרכב.
- יש לבדוק את המאוורר ולוודא שאין כנפיים שבורות. מאוורר שבור ולא מאוזן עלול לגרום לכשל במסבים.
- על מנת למנוע היווצרות של בועות אויר, יש למלא בזהירות את נוזל הקירור לתוך המערכת.
- יש להשתמש אך ורק בנוזל קירור המומלץ על ידי יצרן הרכב, אחרת יפגעו תנאי האחריות.
- יש להריץ את המנוע עד שיגיע לטמפרטורת העבודה ואז יש לוודא שאין נזילה מהצנרת – יש לבדוק זאת גם כשהמנוע עוצר.
- כל משאבה עוברת בדיקת איכות לפני עזיבת המפעל – תיתכן נזילה קלה מהמשאבה עם תחילת העבודה, נזילה זו תפסיק לאחר זמן עבודה קצר.
** אי מילוי הנחיות מדריך זה, ימנע הכרה באחריות שניתנת לך על המוצר.
השאר תגובה